Hirdetés

Feloszlik a csak nőkből álló esport-csapat, a FragDolls

|

Ami 2004-ben egy érdekes marketing-kísérletként indult, az mára - ha egy kicsivel is, de - jobb hellyé tette minden nőnek a játékok világát. Részben azonban értelmét vesztette a FragDolls, így tizenegy év után feloszlik a csapat.

Hirdetés

Tizenegy év után feloszlott a Ubisoft szponzorálásával indított esport-csapat, a csak női pro gamereket alkalmazó FragDolls. Az évek során huszonkét játékos fordult meg a csapatban, ami úttörőként először nyert csak női játékosokból álló csapattal koedukált versenyen, a 2006-os, CPL által szervezett Rainbow Six: Vegas-bajnokságon. Ami viszont 2004-ben újdonságnak számított, mára szerencsére veszített meglepetésértékéből.

Az elmúlt hetekben folyamatosan jelentették be visszavonulásukat a csapat tagjai, akik közül a FragDolls eredeti céljának megfelelően rengetegen találtak állást a játékiparban, a Ubisoft mellett például a Wargaming, az EA, a Blizzard, a Nintendo, az Oculus, a Riot, a BioWare, vagy épp a Twitch csapatát is erősítik ex-FragDollok, és a Cadette-programjuk résztvevői. A csapat honlapján szereplő legújabb blogbejegyzésben a csapat egyik alapító tagja, Morgan “Rhoulette” Romine köszön el, amiben leírta, hogy bár - főleg a korai években - rengeteg gamert megleptek azzal, hogy női játékosként milyen magas szinten játszottak, nem ezt tartja a legnagyobb sikerüknek.

Bár elmondása szerint arra is büszke, hogy ha csak egy kicsit is, de hozzátehettek a női gamerekkel kapcsolatos sztereotípiák lebontásához, a legtöbbet azok az üzenetek jelentették számára, amit olyan nőktől és fiatal lányoktól kapott, akik a FragDolls tevékenységét látva kaptak önbizalmat ahhoz, hogy maguk is megpróbáljanak bekerülni a játékipar valamelyik területére, ne érezzék magukat kívülállónak a játékok világában, vagy netalán kipróbálják magukat esportolóként.

Bár a FragDolls koncepciója - párban a rózsaszínt mindenhová beerőltető dizájnnal - kissé idejétmúlt lett, abban biztosak lehetünk, hogy ha csak részben is, de elérte a célját a csapat. Ahogy 2004-ben úgy fordultunk egy csak női játékosokból álló csapat után, mintha Godzillával találkoztunk volna a zöldségesnél, a társaság mára csak egy lett a játékvilág rengeteg női szereplője közül. És ahogy Rhoulette is írta, a Ubisoftnak is jár az elismerés, hogy nem zárták be néhány év után a csapatot, hanem hagytak nekik elég időt, - és persze pénzt - hogy elérhessék a céljukat.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)