Hirdetés

Felrázva, nem keverve

|

Bizony, bizony, többek között azt is megtudhatjuk a Stranglehold Xbox 360-as demójából, hogy a Tequilából készült koktél is felrázva, nem keverve igazán jó – James Bond kedvenc italához hasonlóan. Tequila felügyelő a tömegmészárlást sem keverve hanem „felrázva” szereti – még a kis műanyag esernyőről és narancsdarabkáról a pohár szélén is hajlandó lemondani…

Hirdetés

A hongkongi krimik áradatából egyetlen rendező neve emelkedik ki igazán: John Woo, aki akkora döbbenetes népszerűséget szerzett magának, hogy később ő rendezte hollywoodi akciófilmek tömkelegét is. Woo filmművészeti hatása tagadhatatlan - még akkor is, ha sokadik filmjére már kicsit erőltetetté váló stílusa túlságosan is rányomta bélyegét.
A játékvilágban Woo-nak leginkább a Max Payne-re gyakorolt hatása közismert, különös tekintettel a „bullet time" nevű effektre, amelyet aztán újra és újra lekoppintottak más játékokban. Csak idő kérdése volt, hogy maga Woo mester is beszáll a ringbe, és legújabb akció shooterébe, a Strangleholdba hozta magával kedvenc sztárját, Chow Yun Fatet is...

Xboxé az elsőbbség

Mint ahogy az a nemrég kiadott hírünknél jó nagy felhördülést okozott egyesek részéről, a Stranglehold tegnap kiadott demóját először Xbox 360-ra adták ki, ezért a most szerkesztőségünkbe érkezett Xbox Elite-en is rögtön kipróbálhattuk.
Amint arra számítani lehetett, a Stranglehold vérbeli akciójáték, amely erősen hajaz a Max Payne-re, a nagy elődhöz képest sokkal kevésbé hangsúlyos sztori résszel. A bevezető mozirész leginkább az „átlagos-gagyi" kategóriájába tartozik, amely szerintem eléggé alulmúlja a Woo filmek színvonalát. Igaz, még csak demóról van szó, de őszintén szólva ezek alapján nem számítok felejthetetlen történetvezetésre a teljes verzióban sem... (Pedig a Max Payne-nek a sztori azért erőssége volt...)

Eksön a köbön

Vannak játékok, ahol tényleg idegesítő a gagyi sztori, no de kit érdekel egy ennyire az akcióra orientáló TPS-nél? Amit lehetett, azt a készítők kihoztak a műfajból: hihetetlen extra mozdulatokat tudunk végrehajtani, többféle lassított jelenetben is részt vehetünk és szinte tényleg MINDENT szét tudunk lőni: akár a rosszfiúk különböző testrészeit, akár a berendezési tárgyakat és környezeti elemeket nézzük.
Az asztalokon, korlátokon, pultokon végig tudunk csúszni, mindezt anélkül, hogy külön le kéne nyomni valamilyen gombot az Xbox kontrollerén. Az irányítás egyébként igen jó, talán a kameranézetek picit zavaróak időnként, de szerencsére ez ritkán fordul elő.

Unreal 3 OMG

A készítők az Unreal 3.0-ás motorját alaposan kihasználták a megjelenítésnél, különösen a speciális effektusoknál, illetve a környezet, és a rosszfiúk apró darabokra szedésében. Minden lövés, robbanás, szétforgácsolódás elképesztően élethű, az akciófanok maximálisan elégedettek lesznek vele. Persze ezért PC-n komoly árat kell fizetnünk: a játék gépigénye (ha hihetünk az előzetes információknak) döbbenetesen magas lesz. Ilyen esetben már konzolon is észrevesz szaggatásokat, lassulásokat az ember, ha rosszul optimalizáltak egy adott játékot - szerencsére ez az Xbox 360-as demóra egyáltalán nem volt jellemző.
A grafika kidolgozottsága a „szebb" helyszínek (kaszinó, bár, stb.), illetve a fontosabb szereplők tekintetében is igen jó, de azért egy-két kicsit igénytelenül kidolgozott karaktert, vagy pályát láthattunk a demóban. Helyenként kicsit furcsa a szereplők járása is, és ez még Tequila felügyelőre is igaz.

Só, citrom az meglesz, csak jöjjön már ez a Tequila...

A Sranglehold kisebb hibái és várhatóan nem túl igényes sztorija ellenére nagyon nagyot fog ütni az akciójátékok világában. Rég nem vártam már TPS-t ennyire és Mr Woo engem igencsak meggyőzött ezzel a demóval, remélem, a végleges verzióban sem kell majd csalatkoznom...

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)