Hirdetés

Így éri el a Ubisoft, hogy minél többen játszhassanak az új Prince of Persiával

|

A Prince of Persia: The Lost Crownban nem kell majd pályákat memorizálnunk, ha nem akarjuk.

Hirdetés

Még mindig van hová fejlődni, de egyre több stúdió foglalkozik vele, hogy játékaik mindenki számára hozzáférhetőek legyenek, ezt pedig a játékipar is értékeli például azzal, hogy egyes díjátadókon külön kategóriát szánnak az "akadálymentesített" alkotásoknak. A Sony ebben élen jár olyan címekkel, mint a God of War Ragnarök és a The Last of Us Part I, a tavalyi The Game Awardson például Kratos legutóbbi kalandját tartották a leginnovatívabbnak ilyen téren. 

A Ubisofttól sem áll távol az ilyesfajta támogatás, az Assassin's Creed játékainak helyszíneit például harc nélkül is fel lehet fedezni a Discovery Touroknak köszönhetően, és a Summer Game Festen leleplezett Prince of Persia: The Lost Crownnak is meglesz a maga játékosbarát megoldása.

Hirdetés

A Ubisoft Montpelliernél készülő oldalnézetes projekt kapott hideget-meleget a rajongóktól a bejelentése után (végül a széria atyja védte be), azonban lesz egy olyan funkciója, ami végtelenül hasznos lesz azoknak, akiknek nehezen megy a memorizálás, a visszaemlékezés vagy éppen a problémamegoldás - akikek pedig egyikkel sincs gondjuk, azok szimplán ignorálhatják a Ubisoft ötletét. A The Lost Crown egyik vezető dizájnere, Rémi Boutin elmondta, hogy a játékosok dolgát segíti majd többek között az Eye of the Wanderer névre keresztelt funkció is: 

"A műfaj eléggé épít arra, hogy képesek vagyunk-e "mentális jegyzeteket készíteni"; emlékezni és vizualizálni olyan dolgokat, mint a lezárt utak, vagy olyan helyzetek, amelyekhez olyan eszközökre vagy képességekre van szükségünk, amelyekkel akkor éppen nem rendelkezünk. Tudjuk, hogy ez egyes játékosok számára akadályt jelenthet, ezért segítségként az Eye of the Wanderer funkció lehetővé teszi, hogy képernyőfotót készítsünk, és azt vizuális emlékeztetőként a térképre tűzzük. A felfedezés kulcsfontosságú része a játéknak, és már a fejlesztés kezdetétől arra fókuszáltunk, hogy a játékosok az elveszettségből fakadó frusztráció nélkül érezhessék a szabad felfedezés izgalmát."

Az Eye of the Wanderer mellett vannak más olyan fejlesztések is, amik hozzájárulnak ahhoz, hogy a The Lost Crown a lehető legtöbb játékos számára élvezhető legyen: lesz egy guide mód (amely ikonokkal jelöli az elzárt és elérhető pályarészeket), testreszabható nehézség (az előre beállított szintek mellett egyéni beállításokat is kapunk, mint az ellenség sebzése és életereje, vagy a speciális támadásaink újratöltési ideje) és irányítás, valamint a színvakokra is odafigyeltek. 

Hogy a 2024. január 18-án megjelenő Prince of Persia: The Lost Crownban mennyi funkció és opció gondoskodik majd arról, hogy a lehető leghozzáférhetőbb legyen a játék, annak a Ubisoft hivatalos blogposztjában olvashattok utána részletesebben.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


 

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)