Elvileg még idén, valamikor télen várható a Mass Effect 3 érkezése, de nem lepődnénk meg azon, ha a Föld megmentését is magába foglaló finálé átcsúszna a következő évre.
A legfrissebb hír nem mást érint, mint a HUD-ot és az ellenfelek azonosítását. A BioWare már a Mass Effect 2 idején sokat kísérletezett azzal, hogy valamiként Shepard páncélzatának, illetve az őt körülvevő környezetnek adja át a HUD szerepét, ám az eredménnyel nem voltak maradéktalanul elégedettek. Brenon Holmes a fejlesztők részéről nem is mulasztotta el agyondicsérni a Dead Space-ben látott megoldást, egyszerűen imádja a játékban látható interfészt. Ezért tehát a fórumozók észrevételeit is meghallgatva tovább kísérleteznek, míg meg nem találják az ideális megoldást.
Azt is szeretnék elérni a Mass Effect 3-ban, hogy könnyebben be lehessen azonosítani az ellenfeleket, mert pillanatnyilag ugyan távolról is fel lehet ismerni a különböző fajok képviselőit, az már nem feltétlenül derül ki, hogy milyen fegyver van náluk, illetve mire számíthat tőlük a játékos. Pedig ezen információk birtokában egyszerűbb lenne kiválasztani a megfelelő taktikát.