Hirdetés

Most már biztos, az AI bénább Pokémon Red-játékos, mint te

|

A véletlenek összjátékának köszönhetően az AI legyűrte Brockkot, de azt még mindig nem tudja, hogy hogyan jusson el a következő városba.

Hirdetés

Történetünk úgy kezdődött, hogy valaki leült egy AI motorral, hogy megtanítsa azt a Pokémon Red működésére. A mesterséges intelligencia pont ugyanúgy érintkezik egy videojátékkal, mint egy laikus ember: nyomogat gombokat, aztán megnézi mi történt a képernyőn. Az alkotó, Peter Whidden ezt kihasználva kiépített neki egy jutalomrendszert, ami azért osztogatott pontokat, ha az MI új dolgokat látott a képernyőn. Ezzel megszületett az ösztönzőerő, és Peter felállított 40 tesztkörnyezetet, amiben jelentősen felgyorsított emulátorok futottak 2 órás ciklusokban.

Amint megindult a folyamat, az első problémák elől is bukkantak. A jutalomrendszer miatt ugyanis az AI végtelenül nagy rajongója lett a vízfolyamokat ábrázoló animációknak és hasonlóknak. Ráadásul mivel a rendszert felfedezésre ösztönözte alkotója, az elmenekült minden harc elől. Itt jött az első revízió, ami már azért is jutalom pontokat osztott, ha az AI növelte a pokémoncsapatának szintjét.

Hirdetés

Baj itt már csak akkor következett be, amikor a mesterséges mesterünk benézett egy Pokémon Centerbe és leadta pár szörnyecskéjét. Mivel ezzel csökkentette a csapatának szintjét, ezért a rendszer megvont tőle rengeteg jutalompontot, és ez egy kisebb traumát okozott az AI-nak. Innentől soha meg sem közelítette a Pokémon Centereket, és így nem gyógyíttatta fel a szörnyeit. Jött az újabb revízió, ami aztán ezt is megoldotta.

A szerelgetésnek köszönhetően a jövőbeli pokémon mester eljutott az első edzőterembe, ahol szembe szállt Brockkal. Egy AI gyakorlatilag annyit csinál, hogy gombokat nyomogat, amíg rá nem jön, hogy mi működik és mi nem. Brock szikla-típusú pokémonja ellen ez nagy kihívásnak bizonyult, egészen addig, amíg a Squirtle ki nem futott PP-ből és már csak a Bubblebeamet tudta használni. Az első beam után ki is derült, hogy hogyan tudja elverni Brockkot, és meg is szerezte a jelvényét.

Sajnos az utazás itt nem lett sokkal egyszerűbb. A vadonban az AI látszólag csak céltalanul kavargott, aztán kiderült, hogy egyébként rájött egy speedrunner taktikára: specifikus gombnyomások bevitele után egy pokélabda dobással is el lehet kapni a szörnyeket. Ugyanakkor hiába az okoskodás, a Mt. Moon átjárón már elakadt az AI, így sosem jutott el Cerulean Citybe.

A legviccesebb része a kísérletnek egyébként az volt, hogy az algoritmus felmarkolt 10 000 Magikarpot az árustól, aki nevetséges áron osztogatja a játék leggyengébb pokémonját. Ezt gondolta ugyanis a legjobb megoldásnak ahhoz, hogy emelje a csapatának szintjét.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)