Hirdetés

Szándékosan nehezíti a fejlesztők dolgát a Sony

|

Meglepő módon válaszolt a Sony elnöke, a PlayStation 3-at ért kritikákra.

Hirdetés

A PlyaStation 3 tulajdonosok lesznek szívesek nem felkapni a vizet kapásból, mert ez nem PS3 fika, hanem sajnálatos tény. Az ugyanis, hogy a Sony konzoljára köztudottan nehéz játékot fejleszteni. Néhány nevesebb játékfejlesztő már közölte nem túl kedvező véleményét a konzolról, mint például Gabe Newell, aki talán egy kicsit túl durva dolgokat is állított. Legutóbb a Wheelman egyik fejlesztője fakadt ki, hogy mekkorát szívtak a játék fejlesztése során a PS3 verzióval. Na, de most érkezett válasz is, méghozzá illetékes helyről. Maga Kaz Hirai a Sony Computer Entertainment CEO-ja közölte a hivatalos álláspontot. Idézzük: " Mi nem egy könnyen programozható konzolt biztosítunk a fejlesztők számára, bármennyire is ezt szeretnék ők, mert ha a PS3 ilyen lenne, akkor nagyon rövid idő alatt bárki kihasználhatná az összes benne rejlő lehetőséget, aztán mit csinálnának az elkövetkezendő kilenc és fél évben?" Ez azért elég sovány magyarázat nem? Egy játékgép, amire nehéz, tehát több ideig tart játékot fejleszteni. Tény, hogy papíron a Sony konzolja veri a többi versenyzőt, ám sajnos manapság a kiadók nagyon odafigyelnek egy apró tényezőre, ami talán elkerülte a Sony figyelmét. Nevezetesen, hogy mennyi ideig is tart elkészíteni egy frankó játékot.

 

 

 

A sokkal hosszabb fejlesztési idő biztosan nem tesz túl jót az általában multiplatform fejlesztéseknek, és bár idén már érkezik jónéhány PS3 exkluzív cím, ha ezek nem váltják be a hozzájuk fűzött reményeket, úgy igencsak gondban lehet majd a Sony. Kaz Hirai szerint ugyan lehet azt is mondani, hogy nehéz a PS3-ra fejleszteni, de ez tulajdonképpen azt jelenti, hogy a hardverben még rengeteg tartalék van. Igen ám, csakhogy a mostani ratyi gazdasági helyzetben nem biztos, hogy a kiadók támogatják az ötletet, miszerint a játékfejlesztők pár évet azzal töltsenek, hogy megtanulják a PS3 csínját-bínját. Sajnos elég valószínűtlen, hogy a Sony elgondolását magukévá teszik, és ráfordítják azt a több időt, amivel kiaknázhatnák a konzolban rejlő tartalékokat. Jelenleg a legtöbb multiplatform fejlesztés nagyjából ugyanúgy néz ki Xboxon és PS3-on, és nem árt tudni, hogy az Microsoft konzolját nyolcmillióval többen választották. Ez pedig sok ember, kérem. Sok vásárló, akik mind játékot vesznek. Hosszútávon talán nyerő lesz a Sony stratégiája, de jelen pillanatban nem tűnik túl nyerőnek. 

 

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)