Hirdetés

Tizenkét hónap az új konzolgeneráció bűvöletében

|

Mérlegre helyezzük a PlayStation 5 és az Xbox Series X|S első évét.

Hirdetés

Mennyi az annyi?

Bár nem ez az egyetlen fokmérője a sikernek, az impozáns eladási számok remekül kommunikálhatóak. A Microsoft azonban már 2015-ben felhagyott ezzel a gyakorlattal, miután az Xbox One iránti kereslet elmaradt a várakozásoktól, az adatok pedig kedvezőtlen színben tüntették volna fel a konzolt a Sony valósággal szárnyaló PlayStation 4-éhez képest. Ebből fakadóan csupán annyit tudunk az Xbox Series X|S gépek eddigi szerepléséről, amennyit Satya Nadella osztott meg a nyilvánossággal júliusban. A Microsoft ügyvezetője szerint az új konzolok még a készlethiány dacára is gyorsabban fogynak, mint korábban bármelyik Xbox, iparági elemzők megközelítőleg 8 millióra teszik az eladott példányszámot.

A Sony hasonló lelkesedéssel kürtölte világgá, hogy a PlayStation 5 nemcsak a cég korábbi gépeit hagyta állva, hanem minden más valaha gyártott konzolnál is kelendőbb: július közepén átlépte a 10 milliós mérföldkövet. Mostanra már 14 millió közelébe emelkedhetett az eladott példányok száma.

A nevető harmadik

Miközben a PlayStation és az Xbox már a kilencedik konzolgeneráció támogatására csoportosítja át erőforrásai legjavát, addig a Nintendónak egyáltalán nem sürgős lecserélnie az ötödik évét taposó Switchet. Az OLED-modell debütálása a közelmúltban sem járt forradalmi hardveres revízióval, a natív 4K felbontásban pompázó játékok világa továbbra is elérhetetlen a platform közönsége számára.

Emiatt változatlanul gondosan megválogatják a kiadók, hogy mely multiplatform címből készüljön Switch-port komoly kompromisszumok árán.

Mindez azonban nem árt a konzol népszerűségének, az Egyesült Államokban például 33 hónapon keresztül tudott az élen maradni. És bár az idei exkluzív játékkínálat valamivel szerényebben alakult (nem mintha a Metroid Dread, a New Pokémon Snap vagy a Monster Hunter Rise rossz játékok lennének), a következő évben olyan, izgalmas címekkel kárpótolja rajongóit a Nintendo, mint a Bayonetta 3 és a korszakalkotó The Legend of Zelda: Breath of the Wild régóta várt folytatása.

A legjobb játékok, amelyeket hiába is keresel a régi konzolokon

Deathloop

Kiadó: Bethesda Softworks
Fejlesztő: Arkane Lyon
Platform: PC, PlayStation 5

Noha első ránézésre csak egy túlstilizált belsőnézetes lövöldének tűnik, a különféle fegyverek, eszközök és képességek kreatív használata, a 60-as éveket idéző funky hangulat, valamint az időhurok koncepciója köré felépített játékmenet könnyedén az átlag fölé emeli. Mellesleg ez a stúdió utolsó játéka PlayStationre.

Microsoft Flight Simulator

Kiadó: Xbox Game Studios
Fejlesztő: Asobo Studio
Platform: PC, Xbox Series X|S

Jövőre csúszott a Top Gun: Maverick mozifilmhez kapcsolódó kiegészítő, de enélkül sem szűkölködik tartalomban a világ legszebb szimulátora címet büszkén viselő alkotás. Ráadásul november 18-án megérkezik az 1964 óta minden évben megtartott legendás Reno Air Races bajnokság, így összemérhetjük tudásunkat más pilótákéval.

Ratchet & Clank: Rift Apart

Kiadó: Sony Interactive Entertainment
Fejlesztő: Insomniac Games
Platform: PlayStation 5

Futószalagon szállítják játékaikat a Marvel's Spider-Man fejlesztői, mégis mindegyiknek kifogástalan a minősége. Elmondható ez a nagy múltú akció-platformer széria legfrissebb tagjáról is, amelynek tökéletesre csiszolt játékmenetéhez szemkápráztató látvány párosul. És akkor még nem is említettük a dimenzióhasadékokat.

Returnal

Kiadó: Sony Interactive Entertainment
Fejlesztő: Housemarque
Platform: PlayStation 5

Még egy időhurkos játék, ezúttal külső nézetben, sci-fi környezetben és a kihívás kedvéért roguelike elemekkel fűszerezve. Űrhajótöröttként egy idegen bolygón ragadva különféle rémségekkel kell megküzdenünk, és számtalanszor ott fogjuk hagyni a fogunkat, mire a helyére kerül a teljes történet utolsó mozaikdarabkája is.

The Medium

Kiadó: Bloober Team
Fejlesztő: Bloober Team
Platform: PC, PlayStation 5, Xbox Series X|S

Egyszerre modern és régimódi, hiszen újszerű osztott képernyős megoldásához (párhuzamosan nyomozunk a szellemvilágban és a miénkben) olyan kamerakezelés és irányítás társul, ami főhajtásként értelmezhető a horrorjátékok műfajának legnagyobb klasszikusai, az Alone in the Dark, a Resident Evil és a Silent Hill előtt.

Ha tetszett a cikk, akkor vedd meg a 2021/11-es PC World magazint, a GameStar rovatban ugyanis több hasonlót is olvashatsz, ráadásul kapsz ajándékba értékes szoftvereket és egy PC-s játékot is. 

Oldalak: 1 2

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)