Hirdetés

Az Xbox fejese elárulta, mennyire jövedelmező és mennyi pénzt visz el a Game Pass

|

Phil Spencer feltárta, mennyit költenek a szolgáltatásba kerülő külsős címekre.

Hirdetés

A 2017 nyarán elrajtolt Game Pass szolgáltatást kétségtelenül sikerült az Xbox legfontosabb fegyverévé tenni, hiszen az előfizetéssel hozzáférhető játékkatalógusba nemcsak a platformexkluzívok tolhatók már a megjelenés napjától, de olyan harmadik felektől származó nagyágyúk is, mint például korábban a Marvel's Guardians of the Galaxy, vagy a december 14-én landoló Far Cry 6.

Sokan felteszik a kérdést, hogy jövedelmező lehet-e ez egyáltalán a Microsoftnak, amire a redmondiak ugyan nem igazán szoktak pontos számokkal szolgálni, a Mircosoft Gaming vezérigazgatója, Phil Spencer azonban most engedett némi bepillantást az üzleti részbe.

Hirdetés

Spencer ugyanis nemrég a Windows Centralnak adott interjút, amelyben azt is megkérdezték tőle, hogy miként fest az Xbox stratégiája a rétegjátékokkal, hogyan tudtak feléleszteni olyan, kisebb közönségnek szóló címeket, mint az Age of Empires vagy a Killer Instinct, a CEO válasza pedig a Game Passt és annak pénzügyeit is érintette.

"A Game Pass képében egy olyan szolgáltatásunk van, amely pénzügyileg is életképes, azaz pénzt termel. Rengeteget fektettünk a piacba, évente több mint egymilliárd dollárt adunk a Game Passbe érkező, harmadik féltől származó játékok támogatására. A Game Pass egy olyan szolgáltatás, amely mindenféle játékot támogat, a legnagyobb címektől kezdve az ismeretlen indie játékokig, amelyekről nem tudtad, hogy szeretni fogod, amíg nem próbáltad őket. […] Azt hiszem, a kiadók nagy része természetes módon arra törekszik, hogy olyan játékokat készítsen, amelyek a lehető legnagyobb sikert aratják, amennyire az csak lehetséges. Természetesen mi is ezt szeretnénk tenni. De mivel van egy platformunk, és van egy előfizetéses szolgáltatásunk, az, hogy az emberek többet játsszanak és a platformon maradjanak, őszintén szólva, függetlenül attól, hogy milyen típusú játékokkal játszanak, nagyon is életképes része a stratégiánknak."

- szólt Spencer magyarázata, aki olyan tételeket hozott a közönséget lekötő, kisebb költségvetésű alkotások példájaként, mint a The Grounded, a Pentiment vagy a Hi-Fi Rush, amelyek az elmondása alapján nagy sikert arattak a Game Passben, és egyébként valóban kiváló szórakozást nyújtanak, függetlenül attól, hogy nem az AAA ligában versenyeznek.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


A Microsoft Gaming első embere tehát azt állítja, hogy a Game Pass még az évi több mint egymilliárd dolláros befektetéssel együtt is életképes, ami persze sok dolgot takarhat, ha az ember háta mögött a világ második legértékesebb vállalata is ott áll. Az mindenesetre szimpatikus, hogy Spencerék a rétegcímekkel is törődnek, arra a kérdésre viszont sajnos nem adott választ a vezető, hogy ennek jegyében az Activision Blizzard felvásárlásával olyan, parlagon heverő franchise-ok is visszatérhetnek-e, mint a Starcraft vagy a Guitar Hero.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)