Hirdetés

Háromszorosára nőhet a játékipar értéke a DLC-k és mikrotranzakciók miatt

|

Egy kutatás szerint a játékipar bevételeiben egyre kisebb hangsúlyt kapnak a konkrét játékeladások, és a további tartalmak eladása jelenti majd a nagy üzletet.

Hirdetés

Egy ideje tudjuk például az Activision-Blizzard vagy a Take-Two pénzügyi jelentéseiből, hogy milyen elképesztő bevételeket hoznak a Grand Theft Auto V és az Overwatch mikrotranzakciói. Egy friss jelentés szerint viszont lehet, hogy eddig alábecsültük a kiadók szemében képviselt értéküket.

Hirdetés

Digital River jelentése elsősorban a kódviszonteladó oldalak népszerűségére keresett magyarázatot, de a DLC-k és a mikrotranzakciók szerepére is kiválóan rámutat az összeállított anyag. Általánosan igaz, hogy egyre kevésbé hajlandóak a vásárlók teljes árat fizetni a játékokért. Az amerikai vásárlói szokások elemzéséből például kimutatták, hogy a PC-s gamerek átlagosan huszonegy napot várnak azt követően, hogy egy játék megvásárlása mellett döntenek, hátha bekerül valamilyen leárazásba.

"A fogyasztók egyre kevésbé hajlandóak a hatvan dolláros dobozos játékok megvásárlására, ehelyett folyamatosan új tartalmakat biztosító játékokat választanak. A kiadók pedig alkalmazkodtak ehhez az elváráshoz és elsajátították a »játék, mint szolgáltatás« modellt, ami azt jelenti, hogy egy adott időszakban kevesebb címet adnak ki, miközben a játékosaik elköteleződését rendszeresen kiadott új frissítésekkel és hozzáadott tartalmakkal tartják meg"

- írják a jelentésben.

A cég kiemelte, hogy ez ráadásul nem csak a free-to-play játékokra igaz, hanem a fizetős játékok összes bevételeinek nagyjából a negyedét is a különböző extra tartalmak termelték ki 2016-ban. Ezek a változások egyébként a Digital River szerint összességében jót jelentenek a játékipar bevételeire nézve, hiszen így kétszer olyan gyorsan nőnek a felhasználónkénti bevételek, mint más iparágakban.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)