-

A Mafia 3-ban lesznek mellékküldetések, de nem lehet majd csapongani

|

Bekerülnek mellékküldetések és különböző tennivalók, de a Mafia 3 egy erősen sztoriorientált játék marad. A gamescomon megnéztük a legújabb bemutatót, és beszélgettünk kicsit a fejlesztőkkel is.

The Division, Assassin's Creed Syndicate és más Ubisoft sikerjátékok 5 499 Ft-tól! Hirdetés

Imádom a Mafia sorozatot, még a második rész hiányosságait is feledtetni tudta velem a hangulat és a szerintem egyébként egész jó történet. Ugyanakkor a 2K Czech hiába adott egy nyílt világot, abban nem volt értelme bóklászni, mert nem fogadhattunk el mellékküldetéseket, nem voltak egyéb tevékenységek, mint mondjuk a bárban iszogatás, a szerencsejáték, satöbbi, bármi, ami belefért volna a témába. A Mafia 3 városát, New Bourdeaux-t megtöltik ugyan ezzel-azzal, de minden, amit teszünk, a sztorihoz ad hozzá - elvégre egy megtört ember, akinek lemészárolták az egész bandáját, és kegyetlen bosszúra készül, nem fog sok pihenőt tartani. Nem egy sandbox játékot kell elképzelni, hanem egy olyan sztoriorientált címet, amiben egyébként kapunk némi szabadságot.

Hirdetés

A fő küldetések mellett segíthetjük társainkat, Vitót, Cassandrát és Burke-öt, gyengíthetjük az ellenséges maffia befolyását, segíthetünk drogot vagy fegyvereket furvarozni és még versenyezni is tudunk majd New Bourdeaux-szerte; valljuk be, ez azért már kielégítő mennyiségű tennivaló. Több részletet nem árultak el erről a gamescomon.

Viszont láttunk egy teljes küldetést, melynek elején eldönthettük (mármint mi, az újságírók, kézfeltétes szavazással), az erőszakos vagy a csendes utat választanánk-e inkább. A többség a lopakodósra szavazott, úgyhogy ahelyett, hogy Lincoln a főbejáraton rontott volna be a ravaszra celluxozott ujjával, inkább ellopott egy kocsit egy a célpontunknak (Tony Deraziónak, a Marcano család pénzügyeit intéző pasasnak) dolgozó fickótól, majd azzal hajtott be az épület garázsába. A végén tűzharcba torkollott az egész, de az épp játszó fejlesztő elég sokáig eljutott csendes mészárlással. A vérmennyiségből láthatóan visszavettek, viszont mint később megtudtuk, a brutalitás mértéke állítható lesz, úgyhogy aki azt még épp elviseli, hogy Lincoln belevágja a kést valaki arcába, de az már sok lenne neki, ha ez vérfröcsögéssel társulna, lehetőséget kap a köztes út beállítására.

Interjúnk során kiderült, hogy a '60-as évekre jellemző, feketékkel szembeni rasszizmusnak szerepe lesz a játékban, de nem akarták túlzásba vinni a dolgot. Az olasz maffia egy radikális, a Klu-klux-klánhoz hasonló szervezettel társul (nem véletlenül épp a fekete maffiát, Lincoln családját írtották ki), és bizonyos kerületekben (10 van összesen) jobban harapnak a rendőrök a Lincoln által elkövetett bűncselekményekre, mint másokban. Az első előzetesben is láttuk, ahogy a zsaruk egy színesbőrű párt vegzálnak, de csak a bőrszíne miatt valószínűleg nem fognak belekötni a mi Lincolnunkba.

A Mafia 3 tehát nem egy a GTA-hoz hasonló, csapongásnak helyet adó játék lesz, ahol leállhatunk apróságokkal szöszmötölni és kiléphetünk a bűnöző szerepből, de ez egyáltalán nem baj, sőt, egyedivé teszi a hagyományos akciójátékok és a sandboxok műfajának vegyítésével. A DLC-kre is rákérdeztünk, ezek tartalmával kapcsolatban még nem árultak el semmit. A megjelenés október 7-ére várható, továbbra is PC-re, PS4-re és Xbox One-ra. A teljes interjút hamarosan láthatjátok itt, a GSO-n.

Hirdetés

Te mit gondolsz?

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!