Hirdetés

A gyaloglás vége - a 10+1 legemlékezetesebb játékbeli jármű

|

Bár a legjobb játékbeli hősök nem riadnak vissza egy kis talpalástól sem, néha a legmenőbb és a legidegesítőbb pillanatok is egy-egy játékbeli járműhöz kötődnek. Összegyűjtöttünk nektek néhányat, amiket ha akarnánk sem tudnánk kitörölni az emlékeink közül.

Hirdetés

A manapság divatos open-world játékokban kötelező szereplőnek számítanak, de a játékok történetének kezdete óta rengeteg szórakoztató járművet láthattunk akár a játékok egyjátékos módjaiban, akár multiban. Összegyűjtöttünk nektek tízet azok közül, amik a legemlékezetesebbek voltak számunkra - vagy azért, mert szerettük őket, vagy azért, mert a mai napig átkozzuk a nevüket.

Atlas, Ogre, Stryder (Titanfall)

Menő mecheket már sokszor láttunk, de még ezek a robotok is ritkán tudnak egymagukban elvinni a hátukon egy játékot. Ez viszont a Respawn Entertainment bemutatkozó játékában abszolút sikerült nekik. Nem elég, hogy hatalmas fegyvereket lóbálva akkora pusztítást okoznak, ami mindenkit lesöpör a pályáról, de nagy stratégiai mélységet is adtak a multis lövöldének. Nem csupán a többi katonával való halálos tánc ugrasztotta meg az adrenalin-szintünket, hanem a hatalmas mechek és a hozzájuk képest apró, de ide-oda pattogó pilóták taktikai játszmája is.

Batmobile (Batman: Arkham Knight)

A Batman: Arkham Knight egy furcsa eset, ugyanis akinek sikerült működésre bírnia az általa használt platformon, nagy általánosságban kifejezetten élvezte a Rocksteady játékát. Ennek egyik, nagy csinnadrattával beharangozott újdonsága volt a Batmobile szerepeltetése, de az ikonikus autó sokak szemében pont hogy az Arkham Knight gyengepontját jelentette, ami főleg azért vált frusztrálóvá, mert a játék kötelezett minket, hogy drón-tankok látszólag kifogyhatatlan garmadáját intézzük el vele. Sokszor.

Red Eagle (Carmageddon)

Egy olyan játékos lista, amin járművek szerepelnek, már-már nem lehet teljes a Carmageddon nélkül, ami tökéletesen megtestesítette a kilencvenes évek korszellemét, amikor még dúlt a "Rule of Cool". Nem érdekelt minket, hogy mennyire nem lenne semmi haszna egy olyan autónak, aminek gyakorlatilag egy mohawk-ja van, ráadásul fém tüskékből, menő volt, és nekünk ez bőven elég.

Metal Gear REX (Metal Gear Solid)

Ahogy feljebb írtam, a Titanfall lépegetői elég menők lettek, de van egy oldschool mech, aki még őket is simán lepipálja. A Metal Gear Solid egyik címadó fegyvere nem csupán egy lézerrel, forgó ágyúkkal, tankokat simán elpusztító rakétákkal és egy railgunnal felszerelt, 13 méter magas, lábakon járó tank. A REX ugyanis a történet szerint észrevétlenül bárhová ki tudott lőni egy nukleáris fegyvert, amíg (persze) Snake a sorozat egyik emlékezetes bossfightja során le nem győzi a hatalmas gépet.

Slicecycle (Dead Rising 2)

Valószínűleg mindegyik jármű, ami eddig felkerült a listára, képes lenne ellátni a Slicecycle feladatát (ami a Dead Rising 2-ben természetesen a zombik tömeges likvidálása), de ennek a mocinak a stílusával csak kevés tudná felvenni a versenyt. Hogy egyetlen láncfűrész és egy motor kombinációjából hogyan születik egy, két darab vágóeszközzel felszerelt jármű, azt inkább nem is boncolgatjuk, a lényeg az, hogy a zombik minél több darabban végezzék - ezt a feladatát pedig hibátlanul teljesíti a Slicecycle.

Warthog (Halo-sorozat)

"A Warthog legalább annyira a UNSC része, mint a bakancsok, a fegyverek, és az ízetlen kávé" - áll a Halo-univerzumról kiadott hivatalos könyvben, a Halo Encyclopediában, és ezzel igazán nem vitatkozhatunk. Az első látásra csupán egy egyszerű dzsipnek tűnő járgány nem csak az egyjátékos kampányokban volt olyan lélegzetelállító mutatványok részese, mint amikor felugrathattunk vele egy űrhajó hangárjába, hanem természetesen a multiban is. (Már ha sikerült elkerülni, hogy felboruljunk.) A Warthog az évek során akkora ismertségre tett szert, hogy az egyik Forza-játék kapcsán az autóskultúra legendája, Jeremy Clarkson mutatta be:

BMW M3 GTR (Need for Speed: Most Wanted)

Az Underground-érát követő Most Wanted korában még arról volt híres a Need For Speed-sorozat, amihez most készültek visszatérni a készítők inkább kevesebb, mint több sikerrel: mindenki megalkothatta a saját álomautóját, aminek köszönhetően mindenkinek más-más kocsi emléke maradt meg egy-egy végigjátszásból. Ez alól egy kivétel volt, a sztoriban is központi szerepet betöltő M3 GTR, ami nem csupán eszméletlen gyorsnak tűnt a játék elején, de a hangja, és a kinézete is hibátlan volt. Nem is csoda, hogy a rebootban vissza is hozta a Ghost Games csapata az autót, amire valószínűleg mindenki emlékszik, aki már akkor is NFS-rajongó volt.

Airboat (Half-Life 2)

A Half-Life 2 kapcsán senki nem vitatja, hogy egy igazi klasszikusról van szól, viszont a Valve járműhasználata nem egy nézeteltérés elindítója volt már. Bőven akadnak, akik szerint a Havok-fizika miatt viszonylag esetlen lett akár a légpárnás hajó (akárcsak a buggy irányítása), a járműves szekciók pedig sokak szerint túl sokáig húzódtak. Másokkal együtt nekem viszont a Half-Life 2 egyik legemlékezetesebb része volt a Water Hazard című fejezet, ami nem csupán a legizgalmasabb fizikán alapuló fejtörők közül foglalt magában néhányat, hanem Gordon Freeman karaktere is az itteni megállóink során elcsípett beszélgetések során válik egyszerű hősből valódi szimbólummá.

AC-130 Spectre (Call of Duty: Modern Warfare, Modern Warfare 2)

A hatalmas amerikai repülő, amin fegyverekből sincs hiány, a Call of Duty-sorozat egyik legemlékezetesebb küldetésében játszott főszerepet. A Death from Above című misszó a Call of Duty 4: Modern Warfare egyik fénypontja volt, ami nem kis szó abban a kampányban, ami valószínűleg az akciófilmekre hajazó egyjátékos módok közül a legjobban sikerült. A Modern Warfare 2 pedig még feljebb tette a lécet, a kooperatív Spec Ops módjában ugyanis amellett, hogy csapatunk egyik tagja a levegőből támogathatta bajtársát, a földről nézve is átélhettük, milyen hatalmas pusztítást végezhet a távolból ez a nem mindennapi monstrum.

M35 Mako (Mass Effect)

Bár Shepard és csipet csapatának kalandjai abszolút klasszikusnak számítanak, az M35-ös kódnévre hallgató, bolygófelszíni járműnek álcázott ugrálóvár kontrollálhatatlan pattogásával több játékost sodort az őrület szélére, amivel csúnya szégyenfoltot ejtett az egyébként kiváló játékon. Szívesen örvendeznék afölött, hogy megszabadultunk ettől a szörnyszülöttől, de a Mass Effect Andromeda teaserében is feltűnt egy a Makóra nagyon haosnlító valami. Kicsit félek.

+1: Skyrim lovai

Bár önmagukban nem túl emlékezetesek a The Elder Scrolls: Skyrim hátasai, de olyan kitartással és hűséggel vittek el minket A-ból B-be,  hogy értünk akár a fizika törvényeire is fittyet hánynak. Ezzel pedig kivívták az internet háláját, és majdnem akkora mémmé véltak, mint az a bizonyos nyílvessző.

Persze ez egy erősen szubjektív lista volt, ezért is hagytam ki például a Normandyt, ami szerintem inkább helyszín, mint valódi jármű a Mass Effectben, de természetesen rengeteg más is beférhetett volna. Írjátok meg a kommentekben, nektek mi volt a legjobb vagy legrosszabb játékbeli élményetek, ami a kedvenc, vagy a leggyűlöltebb járművetekhez kapcsolódott.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)