Hirdetés

Játékmenük, amiket imádtunk

|

Egy jó főmenü önmagáért beszél, az elmúlt évtizedek során pedig számos játéknak sikerült csúcsra járatnia a műfajt.

Hirdetés

Medal of Honor: Allied Assault (2002)

Egy külön cikket is kitenne, hogy mennyi minden miatt emlékezetes a 2015, Inc világháborús lövöldéje, de a felsorolást ott is a menüvel kellene kezdenünk. A MoHAA eligazító helyiségét a kreativitása és igényes kidolgozása dobta fel (akkoriban ugyanis bitang jól nézett ki), ikonikussá azonban a háttérben szóló hősies téma tette, ami még egy hollywoodi blockbusternek is becsületére vált volna.

Ez persze nem is csoda, hiszen a szerzője az Oscar-, Emmy-, és háromszoros Grammy-díjas Michael Giacchino volt, akinek többek közt a Hihetetlen család és a Fel! zenéjét is köszönhetjük.

Hirdetés

Half-Life 2 (2004)

Manapság kevés elcsépeltebb kifejezés van a minimalizmusnál, a Half-Life 2 viszont még azelőtt alkalmazta a stílust, hogy boldog-boldogtalan ezt akarta meglovagolni. A Valve klasszikusában ugyanis csak néhány egyszerű fehér betűt kaptunk a logó alá, a háttérben viszont a kampány egyes pályáinak csendéleteiben gyönyörködhettünk. Nem is akármennyit, hiszen a megjelenéskor még rendkívül látványosnak számítottak ezek a Source Engine-ben létrehozott helyszínek.

Need for Speed: Underground 2 (2004)

A 24 darab NFS közül nem könnyű egyet kiválasztani, de nem lőhetünk nagyon mellé, ha az Underground 2-vel képviseltetjük a szériát a legendás játékmenük körében. Nem is nagyon kell itt mást mondani azon kívül, hogy The Doors, Snoop Dogg és Riders on the Storm (esetleg csak azt, hogy mennyire tudott szaggatni az a kis csatornagőz a gyengébb konfigokon).

Colin McRae: Dirt (2007)

Nagy volt a kísértés, hogy a Colin McRae Rally sorozatból a 2002-es CMR 2.0 zseniális menüjét is szerepeltessük, de az egyenletesebb időbeli elosztás kedvéért végül a korban közelebb eső 2007-es Dirt mellett döntöttünk. Ez volt a Codemasters ralis szériájának utolsó darabja, ami még a skót versenyző nevét viselte, a menü dinamikus zenéje és a látványos kampány-piramis pedig minden futam előtt jó okot adtak az időhúzásra.

Call of Duty: Black Ops (2010)

A CoD franchise rajongóinak nem igazán kell bemutatnunk, mitől is egyedi az első Black Ops főmenüje. Az indítófelület nem csak a hidegháborús kaland epikus sztorijába illeszkedik kiválóan, de még némi interaktivitást is nyújt, a lekötözött főszereplő ugyanis kiszabadítható a székből, a sarokban álló számítógéphez ballagva pedig két minijátékot (Zork, DOA) is elindíthatunk.

The Last of Us (2013)

A Sony egyik legismertebb exkluzívja nem hiába írta be magát a történelembe, hiszen már az egyszerű menüjéből is olyan erős hangulat árad, amit sok játék egy egész kampánnyal sem tud überelni. A törött ablakon bekúszó természet, a lágyan lengedező viseltes függönyök és Gustavo Santaolalla dallamai méltán váltak emlékezetessé annak a több mint 20 millió vásárlónak, akik befizettek az apokaliptikus kalandra.  

The Witcher 3: Wild Hunt (2015)

A jelenből nézve cseppet sem tűnik merész feltételezésnek, hogy a Witcher 3-at ugyanúgy emlegetik majd évtizedek múltán is, mint mondjuk manapság a Diablo II-t.  Ha tényleg így lesz, Geralt festői meditációit bizonyára sok nosztalgiázó harmincas könnyezi majd meg, akik még tizenévesen eredtek Ciri nyomába. 

God of War (2018)

A God of War nem bonyolította túl a menü koncepcióját, de nem is volt rá szüksége, hiszen Kratos vészjósló alakján és a lírai zenén bizonyára így is sokan elidőztek az aprítás előtt. Elegáns megoldás az is, hogy a startra nyomva azonnal folytatódik a jelenet, amit egyébként már a 2015-ös Just Cause 3-ban is láthattunk, és abban is remekül mutatott.

Metro Exodus (2019)

A Metro-trilógia minden epizódjáról elmondható, hogy hangulatos és kreatív menükkel örvendeztette meg a közönséget, ám talán az Exodus megoldása sikerült a leglátványosabbra, s még a bennünk élő masinisztának is kedvez kicsit.

Super Mario Maker 2 (2019)

A Super Mario Maker 2 gyakorlatilag határtalan teret enged a kreativitásnak, amit már a menü is kiválóan reprezentál, itt ugyanis a Nintendo által előre elkészített 10 demópályán, vagy az általunk legutóbb összedobott szinten ugrálhatunk végig, még mielőtt belépnénk a játékba. A japánok ezzel sikeresen überelték a 2015-ös első részt is, amelynek menüjét szintén sikerült megbolondítaniuk.

+1 3D Pinball for Windows - Space Cadet

A bevezetőben emlékezetes menüket ígértünk, és hát legyünk őszinték: kell ennél emlékezetesebb?

Oldalak: 1 2

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)